07 augusti 2005

SaiKano OAV

nu spelas: Kimi ga ita shiin~Tomokazu Seki(ur CCS*)

Nu kommer första indikationerna på att denna "fortsättning" på Saishu Heiki Kanojo(SaiKano)/She, The Ultimate Weapon är på G, iaf på mer shady vis...

SaiKano var en sån där serie jag tittade på trots att jag visste att allt skulle gå käpprätt åt skogen från första början. Ungefär på samma vis som Gandhi-fimen t ex. Kanske var det detta som gjorde den så gripande, jag grät floder under sista delen och inte så lite dessförinnan heller. Kan knappt lyssna på intro- och slutlåten utan att deppa ihop, men folk som inte sett serien tycker inte låtarna är speciellt sorgsna.

Denna den första av de två SaiKano: Another Love Song-OAV:erna gick på japansk tv i fredags, få se vilken subgrupp som blir först ut. Jag kommer hänga på låset.


Chise och Shuji.


*=Ja, jag kollar på CardCaptor Sakura... :D Seki Tomokazu är f ö mest känd för sin medverkan i Weiß Kreuz. Finns sjukt många fans därute, alla gillar vi en bishounen...

Inga kommentarer: