18 augusti 2005

upprop

nu spelas: Love Slave~Under17(från DearS) Allt för att skölja bort Santa Claus is coming to town ur huvudet. Lite tidigt för den.


Ho hum. Läskigt med upprop.

Som jag misstänkte var det jag och så en hög killar som alla verkade vara födda 1986...utom en person som faktiskt var född på exakt samma dag och år som jag. O_o
Vi är tre tjejer och 37 killar. Den ansvarige för kursen verkade dock lite mån om att vi girls skulle stanna kvar, vi snackade lite.. Han var trevlig.

Förvånansvärt många som ropades upp var inte där, ändå var vi alltså 40 i klassen. Tydligen hade de i år tagit in extra många studenter.

Sedan var det dags för fotografering till passerkorten samt annat och efter det ett litet informationsmöte. Sammanlagt tog det hela knappt två timmar.

Så nu behöver jag en laptop at köra Linux på. Helst. Den andra lösningen, en lös HD att plugga i skolans burkar var väl lite sådär, stopgap solution men eftersom jag inte kan använda den hemma så. Glädjande nog skulle det kunna gå med en iBook om jag inte står ut med peze. =) OSX är ju Unix ändå så.

Lite i småchock när jag gick därifrån, jag anar hårdplugg eftersom mina förkunskaper är små.

Ubuntu, den dist vi ska lära oss til en början. Lite googlande gav vid handen att det betyder "humanity to others" alternativt "I am what I am because of who we all are". Vackert så.

2 kommentarer:

sparris sa...

Nja...en Von Dutch-keps som var rätt läskig dock. Annars allt från helt svartklädda med syntfrippa och Docs till J Lindeberg...

sparris sa...

ALLA dissar Winblows ^^
En dist=distribution.