13 augusti 2005

bubble tea at last ^^

Îdag fick det vara nog. Ringde en kompis och bestämde att vi skullle gå till Bubble Tea and Friends i eftermiddags. Trist att jag hade så mycket magkatarr/IBS eller vad det nu var, det kunde jag varit utan.

Men nu skulle det ske! Bubbeltepremiär!
Jag tog red bean-smak, det såg ut ungefär som nedan:


Man kan ju aldrig vara helt säker men i det stora hela var det ungefär så som jag förväntade mig...vad jag däremot inte är säker på är ifall jag tyckte om det eller ej. O_o

Iallafall var det inte för sött utan ganska uppfriskande. Tapiokapärlorna i botten hade en skojig stunsig, gummiartad konsistens. Fräscht med isbitar också denna rätt varma och fuktiga dag.

Undrar om det är samma red beans man använt till detta som till den japanska mizuyokan. Nästa gång blir det vattenmelonsmak! ^^

Inga kommentarer: