03 augusti 2005

ännu en dröm

nu spelas: Prism~Sakura Tange

Inatt var jag i Gallerian med mamma(antar för att vi ska till stan imorron, hon till Veda Lila för sitt återbesök efter konsultationen, och jag för en repa till Vero Moda, Vila och Wedins). Självklart var den mycket större och såg inte ut som i verkligheten, utan alla butiker bortom mitten t h var guldsmedsbutiker O_o. Av nån anledning var hon jättesur på mig och vi gick ifrån varann, först tänkte jag bara gå någon annan stans men halvvägs ut inser jag att jag inte längre har skor på mig, så jag börjar leta. Skorna var en kombination av två par jag köpte i gymnasiet och älskade ihjäl, platta och sköna. I drömmen var de bruna dock. Är hela tiden lite på spänn för jag vill inte träffa mamma. Letar och frågar överallt, plötsligt har jag bruna skor i handen jag hittat under en bänk, de är inte mina och jag frågar i en snabbklackningsbar om någon lämnat in skor de hittat där. Ingen tur, killen i butiken tar t o m de skor jag har och lägger på en ledad "ramp" av nåt slag, jättestor, som börjar kröka sig över skorna tills de försvunnit in. Jag förstår att han ska bränna dem eller förstöra på nåt sätt därinne.

Någon gång under allt detta får jag även på mig en sjal modell pashmina eller nåt som det är meningen man ska bära som en wrap runt sig sådär tjusigt, tyvärr är den gigantisk så jag känner mig som en indian som fryser. Som när man svept täcket om sig för att inte frysa när man går ur sängen när man är förkyld. dessutom är den korall-orange-rosa...inte min färg.

Hittade inga skor, katterna började trampa runt och peta mig i ansiktet för att se om jag var vaken.

Inga kommentarer: